Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    מי יכול לייצג אותי בבתי דין צבאיים?

    בתי דין צבאיים הם סמכות שיפוטית יוצאת דופן שמצריכה התמחות בדיני צבא. לא כל עורך דין פלילי הוא עורך דין דיני צבא או עו"ד צבאי. למעשה, כדי לשמש כעו"ד צבאי נדרש היתר מהמערכת הצבאית מסיבה אחת : בית הדין הצבאי מתנהל באופן שונה מבית משפט אזרחי.

    יתרה מזאת, מבחינה אזרחית לעורך דין דיני צבא אינם אומרים דבר מסיבה אחת : הוא כלל לא למד אותם במהלך לימודי המשפטים. לכן, בכל עבירה פלילית שהתרחשה בצבא אתם נדרשים לעו"ד צבאי ולא לעורך דין פלילי אזרחי.

    דוגמה לכך הן עבירות נפקדות והשתמטות משירות צבאי. מבחינה אזרחית לעורך דין דיני צבא שנוגעים לעבירות אלו הן כמובן זרות מסיבה אחת : עבירות אלו מצריכות מומחיות ספציפית והיכרות עם הנפשות הפועלות, הן המערכת הצבאית והן הפרקליטות הצבאית.

    יתרה מכך, עורך דין פלילי שיעסוק בסוגיות אלו יכול אף לגרום לנזק למרשו מסיבה אחת : הוא אינו מכיר ויודע את החוק הצבאי ולא יודע להתנהל בבית דין צבאי. למעשה, תחום העבירות של השתמטות ועריקות הוא תחום מורכב כי הוא כולל את ההבחנות הבאות :

    1. עריקות של  1-21 יום . בעריקה מסוג זה החייל נשפט ביחידתו ויכול להכלא ל-35 יום מקסימום.
    2. עריקה של 21-45 יום. בעריקה מסוג זה החייל נשפט בכלא צבאי ועונשו תלוי בפסק הדין.
    3. עריקה של 45 יום ומעלה. בעריקה מסוג זה החייל נשפט בבית דין צבאי ונשלח לרוב לכלא ל-1-15 שנה.

    בתחום ההשתמטות משירות המצב נחשב לפשוט יותר, אך עדיין מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד צבאי. עורך דין שמומחה בדין הצבאי יכול לעשות 3 פעולות בכל מקרה של עריקה/ השתמטות :

    • לצמצם את העונש שנקבע מראש במסגרת ערעור.
    • להמיר את עונש הכליאה בשירות צבאי קל יותר במסגרת גחל"ת (גיוס חזרה לשירות תקין). שירות זה יכלול בדרך כלל הקלות וסיוע מטעם הצבא לאלו שהורשעו כעריקים או כמשתמטים.
    • לפטור אתכם לגמרי משירות צבאי וזאת למרות שהורשעתם כנפקדים, משתמטים או עריקים.

    אז למה אתם מחכים? צרו קשר עוד היום עם משרד עו"ד ריקי ישי בטלפון 072-3380186

    ×

    שיחת ווטסאפ