Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    ראיון דת

    בקשות לפטור מטעמי דת היו לאורך השנים והיו בנות רבות שהשתמשו בפטור זה. 

    אנחנו יכולים לראות רצון של בנות רבות להשתחרר משירות צבאי, חלק מתוך גישה אמיתית של שמירת דת בעוד אחרות מנצלות אופציה זו בשביל להשתחרר, אף על פי שהן אינן מוגדרות כבנות דתיות. לצבא יש כמובן אינטרס שלא לשחרר את כולן, הן בגלל צרכים של כוח אדם והן מתוך הבנה שאם ינקטו בגישה מקלה, הרי שכל בחורה שלא תרצה לשרת בצבא, תמהר לטעון שהיא דתייה ועל כן היא תקבל שחרור.

    זו הסיבה שצה"ל עושה ראיון דת. במסגרת ראיון מנסה לשכת הגיוס לבחון עד כמה המועמדת לשירות ביטחון באמת בקיאה בדת ועד כמה היא מקיימת מצוות. בין השאלות שנשאלות במסגרת הראיון אפשר למצוא שאלות כגון, מהי פרשת השבוע, מהי תפילת מודה, ברכת המזון, תפילת 18, כמה תפילות היא מתפללת, מי מחויבת בכיסוי ראש, מה הבדל בין תפילות שישי לתפילת ערבית ביום רגיל, האם היא שומרת נגיעה וצניעות, מהם סימני הכשרות ועוד. יש לציין שהצבא מעוניין לראות עד כמה המועמדת בקיאה והאם באמת יש לה קשר או שמא היא למדה לראיון מתוך כוונה לקבל שחרור.

    חשוב לומר, מלבד הראיון עצמו, הרי שבשיל לקבל פטור מטעמי דת, הצבא גם יכול לבחון אפיקים אחרים, למשל, היו מקרים בהם הצבא גילה שבזמן שהמועמדת טוענת בראיון שהיא דתייה, הרי שבחייה הפרטיים היא מבלה במסיבות, לבושה בחוסר צניעות ומקיימת אורח חיים שאיננו מתאים לאישה דתייה. במקרה כזה, זכותו של הצבא להחליט שלא להעניק לה פטור מטעמי דת.

    נשמח לסייע בכל שאלה הנוגעת לפטור מטעמי דת ולראיון דת

    ×

    שיחת ווטסאפ