Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    מהם תפקידיו העיקריים של עורך דין צבאי?

    כפי שכל עורך דין הוא לא עורך דין לביטוח לאומי, כך גם לא כל עורך דין בישראל הוא עורך דין לענייני צבא. אז מהו ההבדל בינהם ומהם תפקידיו של עו"ד לענייני צבא?

    עקב היות מדינת ישראל תחת איום מתמיד של אויביה אין למדינה ברירה אלא להחיל על כלל אזרחיה חוק גיוס חובה ולהפוך את מיטב בניה לחיילים בחיילות הים, יבשה והאוויר על פי צרכיו של הצבא. הטלת חובת שירות על אזרחים צעירים (שלא נאמר ילדים בני 18) שזה עתה סיימו את הבגרויות בתיכון גורמת לתסיסה ולבעיות משמעת הנגרמות בין היתר מהתנגדות למערכת הצבאית וכושר שיפוט לקוי. ככל שכמות עבירות המשמעת במסגרת הצבאית גדלה, כך גם גדל הצורך במשרדי עורכי דין המתמחים בענייני צבא. משרד עורכי דין לענייני צבא מעסיק עורכי דין אשר הם בעל היתר מיוחד לייצג בפני בתי דין צבאיים ומתמחים בחוק השיפוט הצבאי ובזכויות החיילים.

    עורך דין צבאי יכול גם להיות חלק מהסנגוריה הצבאית אשר מספקת סנגור צבאי לחיילים הזקוקים לכך ללא תשלום. עורך דין צבאי יכול להיות גם מהסקטור הפרטי (כל עוד מחזיק בהיתרים המתאים מטעם המערכת הצבאית) ולייצג חיילים בבית דין צבאי.

    תפקידיו העיקריים של עורך דין צבאי:

    • עורך דין צבאי יעניק ייעוץ משפטי לקראת חקירת מצ"ח.
    • עורך דין צבאי ייעץ וייצג בהליכי משפט, ערעור, דחיה ובהינתן לנסיבות גם לביטול ההאשמות
    • עורך דין צבאי ייצג וייעץ חיילים בוועדות חקיקה ואופן אכיפת החוק בצבא
    • עורך דין צבאי ייצג ויערוך משא ומתן מול הפרקליטות הצבאית בנוגע לכתב האישום וחומרת הענישה.

    מאחר ומערכת המשפט הצבאית נפרדת לעבירות דין ולעבירות משמעת קיימת חלוקה גם בכל הנושע לאופן השיפוט. עבירות משמעת ידונו על ידי מפקד ביחידה לו כפוף החייל ישירות.

    עבירות פליליות (כגון הטרדה מינית) יידונו בבית דין צבאי שם זכאי הנאשם לייצוג עורך דין צבאי מתחילת הדרך ועד לסיום הטיפול בתיק.

    ×

    שיחת ווטסאפ