Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    העלאת פרופיל צבאי

    בזמן שאנחנו שומעים לא פעם בתקשורת על מספר הצעירים שמעוניינים להוריד פרופיל בשביל לא לשרת בצבא או לא לשרת ביחידות קרביות, יש לא מעט צעירים שנוקטים דווקא בגישה הפוכה, הם פועלים לשם העלאת פרופיל צבאי, זאת על מנת להתקבל לתפקיד צבאי גבוה יותר.

    כידוע הפרופיל הצבאי מתחיל ב-21 שלא מאפשר גיוס כלל עד 97 שנחשב לפרופיל הגבוהה ביותר. החל מפרופיל 64 אפשר להתקבל ליחידות קרביות. צעירים אשר מקבלים פרופיל 21, לא פעם מבקשים לעלות את הפרופיל למינימום הנדרש בשביל שיוכלו לשרת בצבא. בדרך כלל מדובר על צעירים שהתמודדו בילדותם עם בעיות רפואיות אשר מדווחות לצבא ולכן לשכת הגיוס קובעת להם פרופיל שחרור למרות שאין זה רלוונטי, כמו כן מדובר בצעירים שאכן יש להם בעיה מסוימת אך לא כזו שאמורה למנוע מהם לשרת בצבא (למשל בעיות פלסטיות) אך הצבא לא מוכן לקחת סיכונים בעניין. לשם כך הם נלחמים כנגד הצבא שיעלה להם את הפרופיל בשביל שיוכלו לשרת כמו כולם.

    על מנת לבצע העלאת פרופיל צבאי, יש לשלוח מכתב אל מפקדת בסיס קליטה ומיון ובו הסברים מפורטים אודות מצבו הרפואי של המועמד. לשם כך רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין וכן להציג מסמכים רשמיים אשר מוכיחים שאכן ניתן לעלות לו את הפרופיל. בין היתר הוא צריך להסכים לבצע בדיקות שונות, ביניהן בדיקת שתן בצבא, ובדיקות אחרות, זאת במטרה להוכיח שאכן אין לו שום בעיה רפואית.

    חשוב לציין, שהעלאת פרופיל צבאי היא לא רק עניין של מועמדים לשירות צבאי אשר נדחים על ידי הצבא או כאלה שמקבלים פרופיל נמוך על ידי לשכת הגיוס אלא גם עניין של חיילים אשר במהלך שירותם הצבאי הפרופיל שלהם ירד, כתוצאה מתאונה, פעילות מבצעית או כל סיבה אחרת, ולכן הם נאלצים לעזוב את תפקידם. אנחנו יכולים לראות לא מעט חיילים בתפקידים קרביים אשר נאלצים להתמודד עם מצב זה ולכן הם פונים לעורכי דין צבאיים שייצגו אותם, במטרה לקבל שוב את הפרופיל המקורי שלהם או לפחות גבוה מזה שהוועדה הרפואית קבעה להם אחרי האירוע.

    אם אתם רוצים לדעת עוד על העלאת פרופיל, אתם מוזמנים לפנות לעו"ד ריקי ישי אשר תשמח וסייע ולייצג בעניינים אלו.

    ×

    שיחת ווטסאפ