Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    איך משתחררים מהצבא לאחר עריקות?

    שירות צבאי הוא אתגר תובעני במיוחד שלא מתאים לכל אחד. צה"ל אמנם מנסה להתאים את אופי השירות ותנאי השירות למאפיינים הספציפיים של כל חייל וחיילת, אבל במערכת כל כך גדולה יש באופן טבעי מקרים רבים שנופלים בין הכיסאות ומשלמים על כך מחיר יקר. במצב שכזה, יש סיכוי סביר לביצוע עריקות – ע"י למשל חייל שמרגיש מחויבות לעזור למשפחתו ולא יכול לעשות זאת כשהוא בבסיס, או של חיילת שהמצוקה הנפשית שלה עזה במיוחד והיא לא קיבלה מענה מתאים ממפקדיה. חשוב להדגיש כי היעדרות שלא כדין משירות עלולה לגרום להסתבכות ממשית. דרך טובה יותר היא לפנות לעו"ד ריקי ישי שיודעת איך להשתחרר מהצבא גם בלי לעבור בכלא. עו"ד ישי היא גם הכתובת המתאימה לעריקים שרוצים לפתור את הבעיות שלהם במינימום נזק.

    איך משתחררים מהצבא לאחר עריקות?

    * גחל"ת – מערך גחל"ת (גורמי חזרה לשירות תקין) מאבחן חלק מהחיילים העריקים על-מנת לבדוק כיצד ניתן לעזור להם. אחת המסקנות האפשריות של גוף זה היא שהחייל לא מתאים לשירות. חשוב להדגיש שלא כל חייל כלוא מגיע לאבחון הנ"ל, ועוד כדאי לדעת שמדובר בהמלצה בלבד – הגוף המכריע לגבי המשך השירות של עריקים הוא מפקד מיטב.

    * ועדת התאמה לשירות – אפיק נוסף הוא ועדה שבוחנת את מידת ההתאמה של החייל הכלוא לשירות. גם המסקנות של ועדה זו הן המלצה בלבד, ומפקד מיטב רשאי לקבל אותן אבל גם לדחות אותן.

     

    סיוע מקצועי למזעור העונש וקיצור השירות הצבאי

    היעדרות משירות במשך 21 ימים או יותר, כלומר עריקות, מובילה להעמדה לדין, בחלק מהמקרים בפני בית דין צבאי – כך שהעונש עלול להיות מאסר ממושך. מומלץ לפנות לעו"ד צבאי עם ניסיון ובפרט אשת מקצוע שיודעת איך להשתחרר מהצבא בדרך היעילה ביותר האפשרית במצבים אלה – עורכת הדין ריקי ישי, ששירתה בסניגוריה הצבאית ובחיל הרפואה, כך שהיא מכירה היטב את המערכת הצבאית. מומלץ לפנות לעזרה כבר במהלך ההיעדרות משירות, על-מנת להתנהל נכון גם בשלב זה, על-מנת להימנע מענישה קשה מדי.

    ×

    שיחת ווטסאפ