Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    פרופיל צבאי

    פטור מהצבא על רקע רפואי ושינויי פרופיל

    יצחק הראל
    יצחק הראל
    2023-05-11
    ריקי היקרה תודה רבה, אני מפרגן לה כעורך דין בעצמי. כשהייתי זקוק לעזרה מול רשויות בצה״ל בנושא אישי, ריקי מיד הטתה שכם, היתה קשובה, אכפתית ומקצוענית, ריקי חוללה קסם כשהייתי בטוח שאין סיכוי לכך, וגרמה לי לקבל מצה״ל בדיוק מה שהייתי צריך. אז תודה רבה לך ריקי היקרה, את מקצוענית וירבו כמותך בישראל, וכל מי שמחפש עו״ד מומחה בנושאים צבאיים ממליץ בחום על ריקי. תודה שוב. איציק הראל, עו״ד
    עידו נקש
    עידו נקש
    2023-02-07
    אין על ריקי בעולם כולו ! ובכללי השירות נדיר בנדירותו ! ❤️
    Lena
    Lena
    2023-01-21
    ריקי ומאיה היקרות, תודה רבה רבה על הליווי ,ההכוונה והטיפול המסור!!!🌸 לאורך כל הדרך הייתן זמינות לכל שאלה, הפגנתן מקצועיות, נסיון ואיכפתיות . תודה !!!!💯💗
    Vladi Somethin
    Vladi Somethin
    2022-10-13
    תודה רבה על המקצועיות, היחס האישי הליווי הצמוד ועל הטיפול מהיר. ממליץ בחום!
    yuval
    yuval
    2022-09-14
    שילוב מנצח! עו"ד ריקי ישי ועו"ד מאיה סימון נדירות וייחודיות בגישתן. הן משלבות מקצועיות וידע נרחב בתחום הצבאי לצד רגישות אמפתיה והבנה עמוקה למצבים מורכבים, ויוצרות בית חם לכל מלש"ב/חייל הזקוק לעזרתן. אנחנו שכרנו את שירותי המשרד לתהליך קבלת פטור מהשירות הצבאי ומהפגישה הראשונה הייתה תחושת סיפוק והבנה שאנחנו בידיים טובות.
    חזי כהן
    חזי כהן
    2022-09-14
    הי לכולם נהנו מאוד לעבוד מול ריקי ומאיה המנות. מתחילת הדרך הבנו שאנחנו בידיים טובות. התאום ציפיות תאם את הביצוע ואף יותר. אמינות עשר! היינו ביאוש ועכשיו הכל התהפך לטובה ממליצים בחום חזי ורד ומאגי
    יאיר בר
    יאיר בר
    2022-05-26
    היי אני הייתי לוחם במשך שנה היו לי הרבה קשיים בבית ולא יכולתי להמשיך להישאר במסגרת הזאת חשבתי שלצאת מצהל זה בלתי אפשרי בדרך נכונה, ריקי הוכיחה לי אחרת ! קיבלתי תמיכה מלאה לאורך כל הדרך מאיה העוזרת שלה הייתה זמינה לי לכל שאלה ומענה הדריכו אותי בדיוק מה לעשות ! תודה רבה לך ריקי אני חושב שאם לא הייתי פונה אלייך כנראה הייתי עריק ובמקום פחות טוב. תודה רבה לכן ריקי ומאיה על העזרה ❤🙏 ממליץ בחום על ריקי ישי לכל הקשור בצהל 💪👌
    Amir Caspi
    Amir Caspi
    2022-02-15
    עו"ד ריקי ישי פתרה לי בעיה מסובכת. לקראת הגיוס שלי צהל ערך רפורמה מקיפה לשיפור המיון. כמו בכל רפורמה, לא ניתן לחשוב על הכל ותמיד יש יוצאים מן הכלל. אני הייתי היוצא מן הכלל. ניסינו הכל בכוחות עצמנו, כולל שתי פניות לראש אכא. אמנם קבלתי יחס טוב ויעיל, אבל הבעיה שלי לא נפתרה. הגעתי אל עו"ד ריקי ישי ברגע האחרון. מצאנו אשת מקצוע אמינה ומסורה. בזכות הידע והניסיון שלה נמצא הפתרון. לעוד ריקי ישי יש את "המשהו הנוסף" שעשה את ההבדל הגדול.

      כל חייל מקבל טרם גיוסו פרופיל רפואי שיקבע את סוג שירותו בצה"ל. פרופילים צבאיים נעים בסקלה שבין המספרים 21 ל-97 ולצורך קביעתם תידרש לרוב וועדה רפואית. וועדה רפואית היא זו שקובעת ומשנה באופן קבוע או זמני את הפרופיל הצבאי. עם זאת, ניתן לערער על החלטות הוועדה הרפואית לצורך העלאת פרופיל צבאי , הורדת פרופיל צבאי ושינויים שונים בסעיפי הפרופיל הצבאי שנקבע. לשם כך קיימות 2 אופציות:

      • וועדה רפואית חוזרת – ועדה זו משמשת להעלאת פרופיל צבאי או להורדת פרופיל בכל מקרה של שנוי רפואי. פנייה לבקשה וועדה רפואית חוזרת חייבת לעמוד בשני התנאים הבאים :
        1. חלפו לפחות 3 חודשים מהחלטתה של הוועדה הרפואית הקודמת
        2. השנוי הרפואי מגובה בחוות דעת רפואית.
      • ערעור על קביעת הוועדה הרפואית – ערעור זה חייב להיות מוגש תוך חודש מיום החלטת הוועדה הרפואית ולכלול חוו"ד רפואית. עם זאת, במקרים שבהם הוועדה הרפואית קבעה חוסר כשירות לשירות אין צורך בחוות דעת רפואית, אם כי היא מומלצת.

      בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בסנגור צבאי שמכיר מקרוב את המערכת הצבאית והמתמחה בסוגיות הגיוס לצבא, למשל : העלאת פרופיל צבאי, הורדת פרופיל צבאי, בקשות לפטור משירות צבאי וממילואים על בסיס טענות שונות (רקע משפחתי, נפשי, רפואי וכו') ועוד. למה? כי סנגור צבאי יודע בדיוק לאן לפנות בכל בקשה, למשל בנושא הורדת פרופיל צבאי.לדוגמה, יש הבדל בין אופן הפנייה של מועמדים לשירות בטחון ושל חיילים בסדיר : הראשונים פונים ללשכת הגיוס והאחרונים פונים לראש ענף מיון רפואי. גם חוות הדעת שתוגש בכל מקרה משתנה לפי סוג הפונה : מועמדים לשירות בטחון אינם מחויבים בחוות דעת של רופא צבאי כמו חיילים בסדיר. אולי תתפלאו, אבל סנגור צבאי יכול לעסוק גם בנושאים אלו…

      חיילים! נעשה לכם עוול? יש לכם שאלה? אתם לא לבד!

        משרד עו"ד ריקי ישי מתמחה בדין אזרחי וצבאי והוא ייעץ בעבר לגורמים צבאיים שונים : חיל הרפואה ומשרד הבטחון. משרד זה מסייע בהפניות רפואיות ובקבלת חוות דעת בתחומים הרפואה הצבאית, פיסית ונפשית כאחד. המשרד עובד עם המומחים הטובים בארץ בתחום הרפואה ונסיונו הרב מסתכם במשפט אחד : אל תהססו לערער או לבקש וועדה רפואית חוזרת.

        יש לכם בעיה רפואית שנראה לכם שמזכה אתכם בפטור משירות צבאי? יכול להיות שכן אבל יש סבירות שלא.

        בעיות רפואיות רבות שבעבר היו מזכות בפטור, היום מזכות בפרופיל נמוך אבל עדיין כשיר.

        ברמת העיקרון מספרי הפרופילים, הסעיפים והאבחנות הינם חסויים בפני רוב הגורמים בצבא, עם זאת הניסיון הצליח ללמד אותנו על משמעויות הפרופילים.

        ראשית נבהיר מה המשמעות של כל סעיף:

        פרופיל 97 – פרופיל כשיר לשירות צבאי בכל תפקיד לרבות קרבי.

        פרופיל 82 – פרופיל כשיר לשירות צבאי בכל תפקיד לרבות קרבי, בהתאם לבעיה שהורידה בפרופיל, תתכן בעיה להתגייס ליחידות מובחרות.

        פרופיל 72 – קיימת בעיה רפואית שמונעת שירות ביחידות חי"ר, אך אין מניעה לשירות ביחידות כמו שריון ותותחנים.

        פרופיל 64 –  פרופיל שאינו מאפשר שירות קרבי בכל סוג שהוא.

        פרופיל 45 – הפרופיל הנמוך ביותר במסגרת כשירות לשירות. זהו פרופיל שבתוכו אמורות להיות הנחיות מיוחדות בהתאם לבעיה הרפואית בגינה הותאם הפרופיל.

        פרופיל 35 – פרופיל מיוחד וחדש יחסית לבעלי סכרת, אפילפסיה ובעיות שמיעה. שירות מוגן בתנאים מיוחדים.

        פרופיל 30 – פרופיל מיוחד, מותאם לאחר שמלש"ב הוגדר כמי שמתאים לו פרופיל 21 אך בשל נתונים אישיים או הכשרה מקצועית במקצועות הדרושים לצבא, הצבא מעוניין בשירותו ולכן מותאם לו פרופיל זה.

        פרופיל 24 – פרופיל בלתי כשיר לשירות באופן זמני.

        פרופיל 21 – פרופיל בלתי כשיר לשירות.

        כמה מילים על הפרופילים:

        1. כל פרופיל יכול להיות הן מטעמים נפשיים והן מטעמים רפואיים גופניים. בעקרון אף אחד לא יכול לדעת, פרט לגורמי רפואה, על מה ניתן לכם הפרופיל.
        2. יכול להיות פרופיל מסוים בעל סעיפים שידרשו התאמות שירות מיוחדות עבורכם. לא תמיד הדבר נעשה אוטומטית ולעיתים תצטרכו לבקש זאת.
        3. פרופיל 24 יכול להפוך לקבוע אם בתום הפרופיל נשארה לכם רק חצי שנה לשירות (לעיתים גם שנה לשירות – לרוב במקרי ניתוחים בשירות).

        אני חושב שקיבלתי פרופיל גבוה מידי שלא הולם את בעייתי הרפואית, כיצד אוכל לשנות את הפרופיל?

        חייל או מועמד לשירות ביטחון שסבורים שהפרופיל שלהם אינו תואם את מצבם הרפואי יכולים לערער על הפרופיל. יש חובה להגיש את הערעור בתוך 30 ימים מיום קביעת הפרופיל וקיימת חובה לצרף תעודה רפואית מרופא (אפשר רופא אזרחי) שתומכת בבקשה. חשוב לזכור שרוב הרופאים האזרחיים אינם מכירים את ספר הפרופילים ולכן רצוי להיעזר בעורך דין צבאי שמכיר את תחום הרפואה הצבאית לצורך הבקשה.

        מלש"בים מגישים את הערעור ללשכת הגיוס או למיט"ב ואילו חייל סדיר לענף רות"ם. 

        מה הפרוצדורה אם קיבלתי פרופיל נמוך מידי ואני חושב שמגיע לי פרופיל גבוה יותר?

        הדרך לערער על קביעה זו היא אותה הדרך לעיל.

        אם הותאם לכם פרופיל 21 אתם יכולים להגיש ערעור גם ללא תעודה רפואית מרופא.

        המצב הרפואי שלי השתנה עם הזמן, כיצד אני משנה את הפרופיל?

        אם המצב הרפואי שלכם השתנה עם הזמן, אתם יכולים לפנות לגורמים לעיל בצירוף תעודה רפואית ולבקש שינוי פרופיל. קחו בחשבון שניתן לבקש שינוי זה רק אם עבור 3 חודשים ממועד הוועדה הרפואית האחרונה שנקבעה לכם.

        מה הסיכויים באמת לשנות פרופיל רפואי?

        משרדנו עוסק כבר שנים בשינויי פרופיל. גם בהעלאות פרופיל וגם בהורדות. צה"ל וחיל הרפואה מודעים לעובדה שלא תמיד הם מאבחנים נכונה את הפרופיל הרפואי ולכן פניות רבות מאוד נענות בשינוי הפרופיל.

        בעיות רפואיות נפוצות שלא תמיד יזכו בפטור משירות צבאי על רקע הורדת פרופיל

        • צליאק – בעבר צה"ל לא היה ערוך לספק מזון שמתאים לחולי צליאק. כיום ישנו קייטרינג מיוחד לחולי צליאק ולכן חולי צליאק אינם מקבלים פטור גורף.
        • סכרת – הכל תלוי בסוג הסכרת וכן במידת האיזון שלה. כיום קיים גם סעיף גיוס בתנאים מיוחדים.
        • אפילפסיה – תלוי בכמות ההתקפים שהיו. אם היו פחות מ – 3 התקפים בשנה, סביר להניח שתגויסו גם אם בפרופיל נמוך מאוד.
        • אסטמה – גם באסטמה קיימות רמות חומרה שקשורות לבדיקות נשיפה שתבצעו. אסטמה קשה מביאה לרוב לגיוס בסעיף 45. רק אסטמה מאוד מאוד חמורה מביאה לפטור. עם זאת לאסטמה יש הנחיות מאוד מיוחדות בהן שיכון בחדר אסטמטיים. הפקודה של חדר אסטמטיים קובעת הנחיות ניקיון מחמירות מאוד ולא נמצא עדיין חדר אחד שעונה על ההנחיות ולכן תתעקשו על כך שמגיעה לכם לינת בית במידה והחדרים אינם ראויים לאסטמטיים.
        • אלרגיה לחלב – לפי רוב מגויסים. עם זאת משרדנו טיפל בחייל עם אלרגיה קשה לחלב והביא לשחרורו משירות הואיל ולא ניתן להתאים לו שירות בו הוא לא יהיה חשוף לדברי חלב לחלוטין.
        • אלרגיות – הכל תלוי בחומרת האלרגיה לפי מבדקי עור. גם אם קיבלתם פרופיל כשיר לשירות עליכם לוודא כי מותאמים לכם תנאי שירות שמאיינים את גורמי האלרגיה שלכם.
        • פריצות דיסק ובעיות גב – לרוב אינם מביאים לפטור משירות אלא להתאמת פרופיל נמוך ותנאי שירות בעבודה משרדית.
        • אספרגר – תסמונת אספגר עוסקת בספקטרום האוטיסטי. יש נטייה לפטור משירות אך לא תמיד והתעקשות יכולה לסייע לכם להתגייס.
        • הומוסקסואליות וטרנג'נדריות – בעבר ספר ההפרעות הפסיכיאטריות (DSM) קבע כי נטיות מיניות מסוג הומוסקסואליות מהווה הפרעה נפשית. תודה לאל, הספר שמט את ההומוסקסואליות ואיננה נחשבת עוד הפרעה נפשית ולכן הומוסקסואלים ולסביות מגויסים לשירות צבאי רגיל. עם זאת טרנסג'נדריות עדיין מוגדרת כהפרעה נפשית ולכן טרנסג'נדרים עשויים לקבל פטור משירות צבאי.
        • שימוש בקנאביס רפואי – לאחרונה הוחלט כי קנאביס רפואי מהווה תרופה חזקה לכל דבר, לכן לא ימהרו לפטור משירות רק בשל שימוש בקנאביס כתרופה.

        משרדנו עומד לשירותכם בכל בקשה לשינוי פרופיל צבאי.

        ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי לחיילים ואנשי שירות הביטחון

        מידע נוסף בנושא

        מתי ניתן להגיש ערעור על פרופיל?

        הפרופיל המינימלי הנדרש לשירות ביחידה קרבית הוא 64. בעבר 72 היה פרופיל מינימלי אך היום ישנם תפקידי לוחמה שניתנים גם בפרופיל 64 כדוגת לוחמי מעברים. ישנם צעירים רבים בעלי מוטיבציה גבוהה לשרת כלוחמים ביחידות מובחרות, אולם נקבע להם פרופיל נמוך מ – 72. במצב זה, ניתן להגיש ערעור על פרופיל במטרה להעלותו. במידה והפרופיל נקבע על סמך בעיות רפואיות מהן סובל המועמד, הרי שיש להוכיח כי הבעיה הבריאותית אינה חמורה ושאין לה השפעה מהותית וממשית על ההתנהלות היומיומית ושגרת חייו של המועמד. במידה שהייתה בעיה רפואית בעבר שהשפיעה של קביעת הפרופיל, הרי שניתן לנסות ולהוכיח כי היא אינה רלוונטית וזאת בגיבוי של מסמכים רפואיים עדכניים.

        ערעור על פרופיל ניתן להגיש גם כאשר המועמד מעוניין להוריד אותו. הגשת ערעור על פרופיל צבאי חייבת להתבצע בהתאם לנהלי הצבא ומשום כך, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי מומחה הבקיא ברזי ההליך. הגשת ערעור על פרופיל כוללת שליחת מכתב מפורט ומנומק המציג את השיקולים עליהם מבוססת הבקשה לשינוי. הבקשה מועברת לבסיס הקליטה והמיון ושם היא נבדקת לעומק.

        הגשת ערעור על פרופיל צבאי

        הגשת ערעור על פרופיל מתבצעת במקרים בהם המועמד לשירות צבאי מעוניין לשנות את הפרופיל שנקבע לו בין אם שמדובר בהעלאה או בהורדה. הפרופיל הצבאי מציין את מידת ההתאמה והכשירות של המתגייס לשירות הצבאי. קביעת הפרופיל מתבצעת ביום הצו הראשון וזאת לאחר הערכה ושקלול של המצב הבריאותי והגופני של המתגייס הצעיר. בהתאם לפרופיל שנקבע, המועמד יכול להציע עצמו לשירות בתפקידים וחילות שונים על פי דרישות הצבא והעדפותיו שלו. בכל מקרה בו מתגייס טרי מעוניין לערער על הפרופיל שנקבע לו, הרי שעליו להיוועץ עם עורך דין צבאי ולקבל סיוע משפטי על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת הערעור. למענה מקצועי, ניתן ליצור קשר עם משרד עורכי דין ריקי ישי.

        ערעור על פרופיל בצבא

        משרד עורכי דין ריקי ישי שימשה כיועצת משפטית בחיל רפואה ומתמחה במתן ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי לחיילים, אנשי שירות הביטחון, נכי צה"ל, נפגעי פעולות איבה והורים שכולים. צוות המומחים שלנו יסייע בידכם בהליך הגשת ערעור על פרופיל במידה והינם מעוניינים להעלותו או להורידו בהתאם לנסיבות האישיות שלכם. אנו עומדים לשירותכם בכל שאלה, בקשה ופנייה ונשמח להעניק לכם מענה משפטי מיטבי בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר וזאת מתוך תחושת שליחות ואחריות.

        ערעור על פרופיל

        הפרופיל הצבאי הוא אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על אופי השירות בצה"ל. הוא נקבע כבר לאחר הצו הראשון, אבל כמובן עשוי להשתנות – לעלות או לרדת – בהתאם לנסיבות, גם לפני השירות וגם במהלכו. הפרופילים המוכרים ביותר הם 97 (שמעיד על כשירות מלאה שמאפשרת שיבוץ בכל יחידה שהיא) ו-21 (שפירושו אי כשירות לשירות לצמיתות). בתווך יש עוד פרופילים רבים, ובהם למשל 72 שמאפשר לשרת ביחידות לוחמות שאינן חי"ר וסיירות, 64 שמוביל לשירות שאינו קרבי ו-25 שמיועד למתנדבים. בחלק מהמקרים שבהם נוצר צורך להעלות או להוריד פרופיל צבאי ייתכן צורך בקבלת עזרה מגורם מקצועי שמכיר היטב את המערכת הצבאית ובפרט את מנגנון קביעת הפרופיל – עורכת הדין ריקי ישי כבר סייעה לרבים ורבות לעשות זאת בהצלחה.

        ערעור על פרופיל צבאי – דגשים חשובים

        * ועדה רפואית חוזרת / ערעור – על-מנת לשנות את הפרופיל, יש לבקש ועדה רפואית חוזרת (אם חלפו למעלה מ-3 חודשים ממועד הוועדה שקבעה את הפרופיל הנוכחי), או לחילופין לערער על קביעת ועדה (ערעור ניתן להגיש תוך 30 יום). חשוב לצרף את כל המסמכים שמוכיחים את הצורך בשינוי הפרופיל, ובפרט חוות דעת של מומחים (אחד היתרונות של ייעוץ משפטי מקצועי הוא הפניה למומחים שצברו ניסיון בהגשת חוות דעת לוועדות הרפואיות של צה"ל).

        * הגורם שאליו פונים – חיילים בסדיר פונים לענף רות"ם. מועמדים לשירות יכולים לפנות למיט"ב או ללשכת הגיוס האזורית.

        * שיתוף פעולה מלא – מומלץ לשתף פעולה עם הוועדה הרפואית, ועוד יותר חשוב להימנע מנפקדות או עריקות בגלל פרופיל לא מתאים. דרך זו מובילה רק לעונשים ולא מסייעת לשנות את הפרופיל.

        בקיאות מקצועית יוצאת דופן על סמך היכרות ארוכת שנים עם המערכת הצבאית

        ריקי ישי החלה ללמוד משפטים בגיל 15, והפכה לעורכת דין כבר בגיל 20 – הצעירה ביותר בארץ אי פעם. היא שירתה בסניגוריה הצבאית, ולאחר מכן בחיל הרפואה. בהתאם לעוה"ד ישי היכרות ארוכת שנים עם המערכת הצבאית ובפרט עם הגופים המופקדים על קביעת הפרופיל – ועל כן יכולה לסייע במידה ניכרת לכל מי שרוצה להוריד או להעלות פרופיל צבאי.

        ×

        שיחת ווטסאפ