Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    האם אני נחשב נפקד?

    במדינה שבה מונהג גיוס חובה, היעדרות משירות נחשבת לעבירה חמורה במיוחד. על-פי חוק השיפוט הצבאי, "חייל שנעדר משירותו בצבא, או מהמקום שהוא חייב כדין להימצא בו אותה שעה, דינו מאסר שלוש שנים". אמנם בהמשך הסעיף הנ"ל מופיעה גם ההסתייגות "אלא אם הוכח כי היה לו היתר או הצדק סביר אחר לכך", אבל גם כך נפקדות עלולה להוביל לענישה קשה. בהתאם מומלץ להיעזר בשירותיה של עורכת דין בעלת בקיאות מעמיקה במיוחד בחוק השיפוט הצבאי ולא פחות חשוב, היכרות מצוינת עם התביעה הצבאית ועם צה"ל – עורכת הדין ריקי ישי.

    האם אני נחשב נפקד?

    הסוגים השונים של נפקדות בהתאם למשך ההיעדרות משירות

    * היעדרות של עד 24 שעות – מצב פשוט יחסית שבו הטיפול בחייל מתבצע בתוך היחידה, כך שהעונש יהיה במרבית המקרים קל.

    * בין 24 שעות ל-21 ימים – ככל שתקופת ההיעדרות שלא כדין משירות מתארכת, כך הצבא מתייחס בחומרה רבה יותר לחייל או לחיילת. עבור פרק זמן של בין יממה אחת ל-21 ימים כבר אין זכאות למשכורת, תקופת ההיעדרות לא נספרת כחלק מתקופת השירות והענישה עלולה להיות קשה יותר. חשוב לציין כי גם נפקדים ונפקדות לפרק זמן זה זכאים לשירותי רפואה מצה"ל

    * פרק זמן ארוך יותר – לאחר היום ה-21 נפקדים כבר מוגדרים כעריקים, ועל כן עומדים לדין משמעתי או אפילו כתב אישום פלילי (במקרה של היעדרות שנייה משירות או כשפרק הזמן ארוך מ-45 ימים).

    מומחיות יוצאת דופן וסיוע מכל הלב

    נפקדות – הן במהלך שירות סדיר והן במסגרת שירות מילואים – נובעת במרבית המקרים ממצוקה מסוימת. בהתאם, גם אם צה"ל מתייחס בחומרה להיעדרות עצמה, לנסיבות עשויה להיות השפעה על הענישה. עורכת הדין ריקי ישי החלה ללמוד משפטים בגיל 15, והתגייסה לסנגוריה הצבאית. מאוחר יותר שירתה כיועצת משפטית בחיל הרפואה ובתפקידים נוספים במערכת המשפטית הצבאית – כך שבאמתחתה ניסיון רלוונטי רחב היקף. לצד המומחיות יוצאת הדופן, מקפידה עוה"ד ישי על זמינות גבוהה, קשב מלא לכל חייל או חייל שנפקדו מהשירות וסיוע מכל הלב עד להשגת התוצאות הטובות ביותר האפשריות.

    ×

    שיחת ווטסאפ