Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    איך אפשר לצאת מצה"ל בלי להסתבך?

    גם צעירים שהתגייסו לצה"ל חדורי מוטיבציה עשויים לגלות תוך כדי שירות שהם לא מתאימים למסגרת הקשוחה. בנוסף יש לא מעט מקרים שבהם תוך כדי השירות צצות בעיות שלא היו קיימות קודם לכן – בעיות רפואיות, בעיות נפשיות, כלכליות או משפחתיות. כל אלה מבקשים באופן טבעי לדעת איך לצאת מהצבא בזמן קצר ככל האפשר ובלי להסתבך עם צה"ל. הדרך הנכונה היא פנייה אל עורך דין צבאי או עורכת דין צבאית, ובפרט אל עוה"ד ריקי ישי שמכירה היטב את המערכת וכבר סייעה לרבים להשתחרר משירות באופן מיטבי.

    איך אפשר לצאת מצה

    * גחל"ת / ועדת התאמה – חייל שהגיע לכלא צבאי עובר (בחלק מהמקרים) אבחון ע"י מערך שנקרא גחל"ת (גורמי חזרה לשירות תקין). אחת ההמלצות האפשריות של מערך זה היא שחרור מהצבא. ייתכנו גם המלצות אחרות כגון העברה ליחידה אחרת, שינוי תנאי השירות היחידה הקיימת וגם השארת המצב הקיים כפי שהוא, ובכל מקרה הגורם המחליט הוא מפקד מיטב (שלא מחויב לקבל את המלצת גחל"ת). אופציה נוספת היא ועדת התאמה בכלא, כשגם ההמלצות שלה לא בהכרח יתקבלו ע"י מיטב. לא מומלץ לבצע עריקות כדי לצאת מהצבא בדרך זו, אבל למי שכבר נשפט ונכלא כדאי לנצל את האופציה הזו.

    * ועדה רפואית – כשישנה בעיה רפואית שמונעת את המשך השירות בצה"ל, הגוף שאליו יש לפנות הוא ועדה רפואית. עוד כדאי לדעת שניתן להגיש ערעור על קביעת ועדות רפואיות, רצוי בעזרת עורך דין צבאי מיומן.

    * קב"ן – מצוקה נפשית שמצדיקה שחרור מצה"ל מתבררת על-ידי קצין בריאות נפש.

    טיפול מסור בכל בעיה בזמינות גבוהה

    כדי להבין איך לצאת מהצבא בדרך המתאימה ביותר מבחינתכם, חשוב להיעזר בידע שצבר עורך דין צבאי. עו"ד ריקי ישי שירתה במשך מספר שנים בסניגוריה הצבאית ולאחר מכן גם בחיל הרפואה. בזכות ההיכרות המעמיקה עם המערכת ועם הנהלים הרלוונטיים, יכולה עו"ד ישי לסייע לכל חייל שמבקש לצאת מהצבא בלי להסתבך. עבור חיילים שכבר התעמתו עם המערכת ועומדים בפני משפט או שכבר נשפטו, השירות של עו"ד ישי יתמקד בשלב ראשון במזעור העונש, ולאחר מכן בנקיטת הצעדים המתאימים כדי להגיע לשחרור המיוחל מהצבא.

    ×

    שיחת ווטסאפ