Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    מתי אפשר להגיש תביעת תגמולים לנכה צה"ל?

    אם הגעתם לכאן אתם בוודאי מחפשים מידע לקראת הגשת תביעה נגד משרד הביטחון. כאן במדריך תמצאו את כל המידע הדרוש להגשת תביעות משרד הביטחון עם סיכויי הצלחה גבוהים. תביעות כנגד משרד הביטחון מוגשות במטרה לקבל הכרה בנכות פיזית או נפשית. הגשת התביעה רלוונטית בעבור כל חייל סדיר, קבע או מילואים שנפגע במהלך השירות הצבאי. תביעות לפי חוק הנכים יש להגיש אל קצין התגמולים שנמצא באגף השיקום במשרד הביטחון. את התביעה כדאי להגיש בליווי של עורך דין מומחה דיני צבא עם ניסיון רלוונטי. נציין שאין הכרח לפנות אל עורך דין, אך ברוב המקרים התוצאות מצדיקות את הפנייה אל עורך הדין.

    איך מגישים תביעה כנגד משרד הביטחון?

    תביעות משרד הביטחון לקבלת פיצוי בגין פגיעה נפשית או פיזית שנגרמה באופן ישיר בשל השירות הצבאי יש להגיש בסמוך למועד השחרור. החוק קובע לנפגעים את הזכות להגיש תביעות נגד משרד הביטחון בתוך 3 שנים ממועד השחרור. חשוב לציין שקיימים מקרים חריגים בהם נשמרת לנפגעים הזכות להגיש תביעה גם לאחר חלוף 3 שנים מהשחרור. אחוזי הנכות נקבעים בהתאם לחומרת הפגיעה. אם נפצעתם או נפגעתם במהלך השירות הצבאי כדאי לפנות בהקדם אל עורך דין מומחה דיני צבא לבחינת אפשרויות פעולה וזכאות להכרה כנכי צה"ל. כדאי להימנע מכל פעולה עם דגש על פנייה אל הביטוח הלאומי לטובת הכרה בנכות טרם התייעצות עם עורך דין. בכל מקרה של פגיעה שנגרמה במהלך השירות הצבאי או כתוצאה שלו יש להגיש את תביעת הפיצוי כנגד משרד הביטחון.

    השלב הראשון בדרך להכרה בנכות

    הגשת תביעות משרד הביטחון במטרה לקבל פיצוי כספי מתחילה בפנייה בכתב אל קצין התגמולים למטרת הכרה. את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס ייעודי. טענות לפגיעה בשל רשלנות רפואית בצבא יש להגיש תוך פירוט הנסיבות בתוספת הוכחות, חוות דעת מומחים ותצהיר חתום על ידי עורך דין. השלב הבא הוא שלב ההכרה בתביעה. זהו שלב ממושך היות וקצין התגמולים נדרש לבדוק את כל פרטי התביעה, לחקור את נסיבות המקרה, לדון בנושא עם הדרג הפיקודי, להתייעץ עם מומחים. במידה וצלחתם את שלב ההכרה התביעה תועבר כעת אל שלב הקביעה הרפואית. זהו השלב בו תקבלו זימון לעמוד מול וועדה רפואית למטרה קביעת אחוזי נכות. מתכננים להגיש תביעה נגד משרד הביטחון? מבקשים לקבל הסבר מפורט אודות הזכויות שלכם? זה הזמן לתאם פגישת התייעצות עם עו"ד ריקי ישי שמתמחה בדיני צבא עם דגש על תביעות כנגד משרד הביטחון.

    ×

    שיחת ווטסאפ