Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    איך נפקדות תעזור לי לקבל פטור משירות צבאי?

    אם עזבתם את הבסיס ללא קבלת אישור במטרה לקבל פטור מהשירות הצבאי – כדאי שתדעו שלא זאת הדרך. קיימות דרכים נכונות ומהירות יותר לקידום שחרור מהצבא. נפקדות צפויה להוביל לעונש משמעתי גם במקרים בהם החייל/ת מוכיחים שהפעולה בוצעה מתוך מצוקה. כל חייל/ת מחויבים לשהות בבסיס בהתאם להוראת המפקד ולא להיעדר ללא קבלת אישור מפורש. עזבתם את הבסיס ללא רשות מתוך מצוקה? צרו קשר עוד היום עם עורך דין שמתמחה בדיני צבא על מנת לקבל הסבר אודות הזכויות שלכם, אפשרויות הפעולה והעונשים האפשריים. ככל שתקדימו לייצור קשר עם המפקד כך הבעיה תיפתר מהר יותר. התעלמות מהבעיה תהפוך את הנפקדות לעריקות.

    מה כל חייל צריך לדעת על היעדרויות מהצבא?

    במהלך השירות הצבאי החייל מחויב לציית לפקודות ולהתייצב בהתאם בבסיס. כל היעדרות מהבסיס שאינו מגובה באישור אסורה. אי שהייה בבסיס בזמן שהחייל נדרש לשהות בו מוגדרת כנפקדות. היעדרות לא מוצדקת של עד 21 יום תוגדר נפקדות. לאחר 21 יום הנפקדות הופכת לעריקות. חשוב להבהיר שחייל מוגדר כנפקד גם במידה ודיווח למפקד שלו על מקום הימצאותו. כל עוד ההיעדרות מהבסיס אינה מאושרת החייל צפוי לעמוד לדין משמעתי. פנייה מוקדמת ככל האפשר אל עורך דין שמתמחה בדיני צבא נדרשת למציאת פתרון ומניעת החמרת המצב.

    חייל נפקד חוזר לבסיס

    החזרה לבסיס מעוררת בחייל נפקד חשש אך בכל זאת חשוב להתייצב בבסיס כמה שיותר מהר. לאחר התייעצות עם עורך דין החייל מכיר היטב את הזכויות שלו, יודע מה צפוי להתרחש ופחות חושש. המשפט צפוי להיערך אל מול קצין ביחידה בהליך מהיר ופשוט. בהתאם להנחיית עורך הדין החייל יציג טיעונים ונימוקים לנפקדות. במקרים של נפקדות בעקבות מצב נפשי רגיש עורך הדין ינחה את החייל כיצד לדרוש לפגוש בהקדם האפשרי קב"ן. עונש ילווה לכל מקרה של נפקדות כאשר חומרת העונש נקבעת על פי הנסיבות ומשך ההיעדרות.

    ההשלכות של הנפקדות:

    1. עונש משמעתי
    2. הקפאת שכר (מותנה בנפקדות של יותר מ-24 שעות)
    3. דרישה להשלמת ימי שירות

    היעדרות מהבסיס ללא אישור נחשבת לעבירה חמורה. המפקד נדרש לדעת היכן נמצא כל אחד מהפקודים שלו בכל רגע נתון. חייל שמחליט לעזוב את הבסיס ללא אישור עשוי שלא לקבל בעתיד תחומי אחריות, קידום, מענה לבקשות אישיות. התנהגות שלילית ובעייתית של חייל תוביל במקרים מסוימים לשיבוץ בתפקיד עם רמת יוקרה נמוכה. הנפקדות אינה הדרך הנכונה לקבלת פטור מהצבא. אם אתם זקוקים לשחרור מהיר מהצבא הצעד הנכון להשגת המטרה הוא פנייה אל עורכת דין ריקי ישי שמתמחה בדיני צבא עם דגש על מציאת פתרון לשחרור מהיר מהצבא ללא סנקציות.

    ×

    שיחת ווטסאפ