Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    ייצוג בית דין צבאי

    חיילים רבים נדרשים לעבור בדיקות שתן בצבא שנועדו למטרה אחת : למצוא עקבות לשימוש בסמים בצבא. האמת היא שמעבר בדיקות שתן בצבא אינה חובה וזכותכם המלאה לסרב לכך. יתרה מזאת, ע"פ דיני הצבא סירוב לעבור בדיקות שתן לצורך גילוי סמים אינו גורר עונש כלשהו.

    למעשה, המצב היחיד שבו חייב חייל למסור בדיקת שתן הוא כאשר הוצא לו צו קש"ב (קצין שיפוט בכיר של מצ"ח). סירוב לצו קש"ב נחשב לעבירה ע"פ חוקי הצבא אך העונש עליה יחסית קל : רישום פלילי מופחת בלבד. יתרה מזאת, גם במקרים בהם נתנו חיילים דגימת שתן והורשעו בעקבות דגימה זו, האישום בוטל לאחר שייצוג בית דין צבאי הוכיח שהדגימה נלקחה שלא כחוק , למשל :

    1. הדגימה נלקחה מהחייל כאשר הוא היה כלוא בחדר כלשהו.
    2. נמנעה יציאתו של החייל מחדר הבדיקה באמצעים שונים: נעילה של הדלתות או עמידת חוקרי מצ"ח ליד דלת היציאה.
    3. נלקחה מהחייל תעודת חוגר והשבתה הותנתה בקיום בדיקת השתן.
    4. אמירת שקר בדבר החוק לגבי בדיקות שתן בצבא בסגנון : "כולם חייבים לעשות זאת".
    5. איום ולו מרומז על החייל שאם לא ימסור דגימת שתן הוא יעמוד לדין.
    6. איום ולו מרומז על החייל מצד מפקדיו שאי נתינת שן תגרור סנקציות.
    7. ביצוע בדיקת השתן לפני יציאת החייל הביתה כאמצעי לחץ לביצוע הבדיקה.

    תתפלאו, אבל כמעט כל אחד יכול לעשות ייצוג בית דין צבאי: עו"ד אזרחי שקיבל היתר לבצע ייצוג בית דין צבאי, סנגור צבאי שזמין 24/7, חייל אחר או החייל הנאשם עצמו. עם זאת, בתחום הסמים בצבא מומלץ לשכור עו"ד אזרחי שקיבל היתר להופיע בבית משפט צבאי. גם בתחום הסמים בצבא כמו בתחומים משפטיים אחרים זכותכם לשמור על זכות השתיקה בחקירתכם.

    המשרד המומלץ ביותר בתחום זה הוא משרד עורכי הדין ריקי ישי. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שאתם בידיים טובות ומקצועיות מסיבה אחת : במשרד זה עובדים עורכי דין בעלי ידע ונסיון בייצוג חיילים בתחום הסמים בצה"ל. וכמובן שיש למשרד הצלחות מוכחות בתחום זה וגם אתם יכולים להצטרף לרשימת הלקוחות המרוצים. חייגו 072-3380186 ולא תצטערו. 

    ×

    שיחת ווטסאפ