Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    ייצוג משפטי בבית דין צבאי

    חיילים אשר עומדים לדין במסגרת שירותם הצבאי, אם במסגרת שירות חובה ובשירות בקבע, זכאים לקבל ייצוג של עורך דין צבאי הן במסגרת חקירת מצ"ח והן במסגרת המשפט. עורכי דין צבאיים רשאים לייצג בבית דין צבאי.

    כיום כל עורך דין יכול לשמש כסנגור צבאי אף ללא היתר. הדבר גרם למצב בו עורכי דין ללא נסיון וללא רקע כלל בדין הצבאי החלו לייצג חיילים – דבר אשר מסב לעיתים נזק של ממש ללקוח.

    חשוב לציין כי עורך דין צבאי הוא עורך דין אשר התמחה בדין הצבאי ולרוב מגיע מתוככי המערכת אם כתובע צבאי ואם כסנגור צבאי.

    בנוסף עורכי דין צבאיים עובדים גם בסנגוריה הצבאית ומייצגים חיילים ללא תשלום.

    עורכי דין מעניקים ייצוג בית דין צבאי וכן במסגרת חקירת מצ"ח בשלל מקרים, בין היתר במקרה של חקירות סמים בצבא, עבירות מין, עבירות רכוש, עבירות תנועה, עבירות גניבות, עבירות בזמן מלחמה או פעילות צבאית אחרת וכן במקרים נוספים שהם ייחודים לצבא, למשל, במקרים של השתמטות, נפקדות, עריקות, ועוד. יש לציין, שכל מקרה שמתרחש במסגרת הצבא מנוהל תחת בית דין צבאי, כלומר גם אם מדובר בעבירות סמים או תנועה, כל עוד מי שמואשם הוא חייל בסדיר, קבע או מילואים, הרי שהמשפט נערך בבית משפט צבאי תחת כללי המשפט הצבאי וכן עם ייצוג של עורך דין צבאי. יוצאי דופן הם מקרים בהם יש מעורבים נוספים אזרחיים וכלל הזיקות של האירוע משויכות לאזרחות ולא למסגרת הצה"לית, או אז יישפט החייל בבית משפט אזרחי.

    חשוב לציין, חקירת מצ"ח מתבצעת על ידי חוקרים, אשר חלקם חיילים בסדיר שעברו הכשרה מתאימה וחלקם חיילים בקבע, עם זאת בשני המקרים זכאי החייל לקבל את כל הזכויות של חשוד, על כן הוא זכאי לקבל ייצוג את עורך דין מהרגע הראשון ולא ניתן לחקור אותו ללא ייצוג זה. חיילים רבים אינם יודעים זאת ולכן הם נכנסים לא פעם לחקירות בלי שהם נהנים מייצוג משפטי הולם, דבר שיכול לפגוע בהם בהמשך החקירה והמשפט.

    חשוב לציין, כעקרון צה"ל הינו גוף הרבה יותר מחמיר מהמסגרת האזרחית מסיבות רבות אשר לא נרחיב בהן כעת. לכן אין זה מפתיע שהצבא עורך חקירות קפדניות ומבקש להעמיד לדין חיילים לעונשים ממושכים. עורך דין צבאי ידע כיצד לשמור על זכויות החשודים ולעזור להם לקבל הקלה בעונש.

    בכל שאלה, ייצוג וחקירה אתם מוזמנים לפנות לעו"ד ריקי ישי שהינה עורך דין צבאי בעלת נסיון עתיר והצלחות מרובות.

    ×

    שיחת ווטסאפ