Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    כל מה שצריך לדעת בשביל להשתחרר מהצבא מהר

    החוק בישראל קובע חובת שירות צבאי עם הסתייגויות. משמעות הדבר היא שקיימים מקרים בהם אפשר וכדאי לפעול לטובת שחרור מהיר מהשירות הצבאי. שחרור מהצבא אפשרי גם טרם הגיוס וגם לאחריו. קיימים כמה מסלולים לקבלת פטור משירות צבאי, יש לבחון את נסיבות המקרה ולבחור את האופציה הטובה ביותר. זקוקים לשחרור מהיר מהצבא? רוצים לדעת איך להשתחרר מהצבא ללא אות קין? כל יום נוסף של שירות מסכן אתכם? זה הזמן לייצור קשר עם עורך דין מומחה דיני צבא.

    שחרור מהצבא מטעמי בריאות

    מסגרת של שירות צבאי אינה מתאימה לכולם ובהתאם קיימות אפשרויות לשחרור מהצבא. פטור משירות צבאי ניתן מסיבות פיזיות, נפשיות, משפחתיות ובמצבים בהם נסיבות החיים אינן מאפשרות את השירות בצה"ל. תהליך קבלת הפטור עשוי להיות מורכב וממושך או פשוט ומהיר. על מנת לתכנן אסטרטגיה ולייעל את ההליך כדאי להתייעץ בהקדם עם עורך דין צבאי. פטור משירות מטעמי בריאות ניתן במקרים בהם קיימת מגבלה פיזית או נפשית שאינה מאפשרת שירות בצבא. הפרופיל של החייל או המועמד לשירות יורד ל-21 ובהתאם ניתן פטור.

    איך מקבלים פטור מהצבע בגלל בעיות בריאות?

    הליך קבלת פטור מטעמי בריאות (גם נפשי) מתחיל בפנייה אל רופא היחידה או אל הקב"ן (קצין בריאות נפש). בהתאם לצורך החייל יופנה אל רופאים מומחים, בדיקות מקיפות ובהמשך גם אל ועדה רפואית. במקרים בהם הבעיה הרפואית הופיעה טרם הגיוס לצבא יש להציג מסמכים רפואיים תואמים. כל הטיפול הרפואי שניתן לחייל במסגרת שירותי הבריאות הצה"ליים אינו כרוך בתשלום. לאחר השלמת הבירורים הרפואיים תתקבל החלטה האם לשחרר את החייל משירות צבאי. כך למשל, ניתן לקבל פטור משירות צבאי במקרים של מחלות נפש, אלרגיה חמורה, בעיות לב, מחלות כרוניות קשות, בעיות אורתופדיות ועוד.

    פטור מהצבא לנשים

    חיילת בהריון נדרשת להגיש בקשה לקבלת פטור משירות צבאי. רוצה לדעת איך להשתחרר מהצבא במקרה של הריון? כל שיש לעשות זה לפנות אל המפקד, להציג מסמך רפואי שמעיד על הריון ולקבל שחרור מהיר מהצבא בתוך 3 ימים. אישה נשואה רשאית גם כן לקבל פטור מהיר משירות צבאי. בהצגת רישיון נישואים יינתן לחיילת פטור מהצבא. מועמדת לגיוס שמוכיחה שהיא נשואה, הרה או אימא לילד תקבל גם כן פטור משירות צבאי.

    מעוניינים לדעת איך להשתחרר מהצבא תוך שמירה על דיסקרטיות? מגיע לכם ליהנות מחיסיון רפואי מלא באשר לנסיבות השחרור. משרד עורכי דין ריקי ישי מתמחה בדיני צבא, חייגו עכשיו למענה מקצועי ותיאום פגישה הצוות המקצועי של המשרד ידוע כמנוסה, יעיל, בקיא במשפט הצבאי, מסור, אמפתי.

    ×

    שיחת ווטסאפ