Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    מה כל חייל צריך לדעת על הפרופיל הצבאי שנקבע לו?

    צה"ל קובע לכל חייל פרופיל במטרה לשבץ אותו אל תפקיד שתואם את מצבו הגופני. שירות קרבי מתאפשר לבעלי פרופיל 72 לפחות. הפרופיל הגבוה ביותר שאפשר לקבל הוא 97. נציין שאפשר לקבל פרופיל 97 גם כאשר קיימים ליקויים (כאלו שאינם גורעים מהיכולת לשרת ביחידות מובחרות). פרופיל 21 מוביל לקבלת פטור משירות צבאי. פרופיל צבאי נקבע לראשונה טרם הגיוס במהלך הצו הראשון ובמידת הצורך גם צו שני. לאחר הגיוס הפרופיל עשוי להשתנות בעקבות שינויים במצב הבריאותי. לכל חייל או מועמד לגיוס שמורה הזכות לערער על הפרופיל שנקבע לו. הגשת בקשת הערעור בליווי של עורך דין שמתמחה בדיני צבא מגדילה את סיכויי הצלחת ההליך.

    מתי כדאי לערער על הפרופיל שנקבע?

    הגשת ערעור על פרופיל צבאי עולה על הפרק כאשר אין הלימה בין הפרופיל לבין המצב הרפואי. כל חייל/ת שצפויים לבלות 2-3 שנים בשירות צבאי מבקשים להשתבץ לתפקיד שתואם את היכולות שלהם. ערעור על פרופיל יוגש גם במטרה להעלות את הפרופיל וגם בכוונה להוריד אותו. ערעור בבקשה לקביעת פרופיל גבוה יותר מתבצע במטרה להשתבץ אל יחידות מובחרות. כך למשל, מועמד לגיוס שנקבע לו פרופיל נמוך מ-72 לא ישובץ לתפקיד קרבי, הגשת ערעור בליווי עורך דין צבאי היא הדרך היחידה להגשמת החלום על שירות משמעותי ביחידה קרבית.

      באלו מקרים יש לפעול להורדת פרופיל?

      קביעת פרופיל שאינה משקפת את המצב הבריאותי של החייל עלולה להוביל לשיבוץ בתפקידים לא מתאימים. במקרים בהם נראה שהרופא בלשכת הגיוס לא התייחס לממצאים שהוגשו אודות המצב הרפואי הגשת ערעור הכרחית. פרופיל צבאי לא מדויק עשוי לסכן את הבריאות של החייל ולגרום לו למצוקה. בכל מקרה בו נקבע פרופיל שצפוי להוביל לשיבוץ בתפקידים שעלולים לסכן את הבריאות הגופנית או הנפשית של החייל, חשוב לפנות בהקדם אל עורך דין צבאי לטובת הגשת ערעור.

      כמה מהר מטופלות בקשות ערעור על פרופיל?

      הליכים בירוקרטיים בגוף גדול ומורכב כמו צה"ל דורשים זמן. על מנת לזרז את הטיפול בבקשה שלכם חשוב להגיש את כל המסמכים הדרושים במועד, להקפיד על ניסוח ענייני, לצרף חוות דעת של מומחים, להדגיש את הגורמים לקביעת הפרופיל השגוי. מפאת החשיבות והדחיפות של הנושא מומלץ ללוות את התהליך עם עורך דין צבאי בעל ניסיון רלוונטי. משרד עורכי דין ריקי ישי ידוע כאחד המשרדים המובילים בדיני צבא, צרו קשר עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ במהלכה תקבלו תשובות לכל השאלות כולל הערכת סיכויי הצלחה וסקירת אפשרויות פעולה.

      ×

      שיחת ווטסאפ