Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    עורך דין צבאי השתמטות

    השתמטות מוגדרת בסעיף 94 בחוק השיפוט הצבאי וכוללת את אלו שלא הגיעו לגיוסם במועד. השתמטות מצהל היא כמובן עבירה פלילית כי בארץ נהוג גיוס חובה שקבוע בחוק. למשתמטים מצה"ל צפוי עונש מאסר בן מקסימום 3 שנים, אך לרוב הוא חודש מאסר על כל שנת השתמטות מצה"ל..

    עם זאת, כולנו שומעים מדי פעם בחדשות על משתמטים מצה"ל שיצאו ללא פגע מבחינה משפטית. עם זאת, לעורך דין צבאי השתמטות היא אחת הבעיות שהוא מטפל בהן והיא נחשבת לקלה לטיפול. הסיבה לכך פשוטה : משתמטים מצה"ל נחשבים לכאלו שטרם הפנימו את ערכי המסגרת הצבאית, ולכן כתבי אישום מוגשים לרוב לאחר שנה של השתמטות מצה"ל.

    חשוב לזכור שהשתמטות מצהל היא עבירה צבאית למרות שהיא נעשית ע"י אזרחים. כלומר: על המשתמטים חלים חוקי השיפוט הצבאיים והם נעצרים, נשפטים ואף מרצים את עונשם לפי החוק הצבאי בבתי כלא צבאיים. ברוב המקרים של השתמטות מצהל הטיפול בהן נעשה ע"י עורכי דין שמומחים לנפקדות בצבא, אך זו טעות מסיבה אחת : השתמטות מצה"ל היא עבירה שונה בתכלית השינוי מעבירת ההשתמטות.

    לעורך דין צבאי השתמטות דורשת קריאה מושכלת בתיקו האישי של המשתמט ולכך נדרשת מומחיות. לעורך דין צבאי השתמטות אף מצריכה מספר הוכחות, למשל: צווי גיוס שנשלחו ע"י אנשים שאינם מוסמכים לכך בלבד, שליחת צווי גיוס לכתובת שגויה. למעשה, ניתן להקל על עונשם של המשתמטים באופנים הבאים:

    • לצמצם את העונש או אף לבטלו כליל.
    • לבקש שהמשתמט יישפט ע"י קש"ב (קצין שיפוט בכיר) ולא ע"י בית דין צבאי. לקש"ב סמכות נמוכה מזו של בית הדין הצבאי ויש לכך משמעות אחת : העונשים שהוא יכול להטיל נחשבים קלים יותר.

    אחד ממשרדי עורכי הדין שמתמחים בטיפול במשתמטים הוא משרד ריקי ישי. במשרד זה כל מקרה של השתמטות נבחן לגופו של עניין באופן מדוקדק. במשרד זה תזכו ליחס אישי עם אוזן קשבת מבחינה מקצועית וליווי משפטי צמוד. גם אתם יכולים ליהנות מכך וכל שעליכם לעשות הוא לחייג לטלפון 072-3380186 

    ×

    שיחת ווטסאפ