Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    הורדת פרופיל

    וועדות רפואיות ופרופילים

    14/10/2013

    חיילים רבים ומיועדים לשירות ביטחון (מלש"ב) יעברו בשלב זה או אחר וועדה רפואית לצורך קביעת הפרופיל הרפואי שלהם.

    וועדה רפואית איננה חייבת להיות מספר אנשים ולעיתים הוועדה הרפואית היא רופא יחיד.

    מה שנקבע בוועדה הרפואית איננו סוף פסוק ולהלן נפרט את סמכויות הוועדה הרפואית וכן כיצד ניתן לערער ולשנות החלטות וועדה רפואית.

    סמכויות הוועדה הרפואית:

    לפי הפקודה הרלוונטית הוועדה הרפואית מוסמכת לקבוע או לשנות באופן זמני או קבוע את סעיפי הליקוי וסעיף הפרופיל הרפואי. הוועדה הרפואית מוסמכת לקבוע גם כי החייל אינו כשר לשירות צבאי (פרופיל 21) וכן כי אינו כשר זמנית (פרופיל 24).

    טעות נפוצה היא כי סעיפי 21 ו – 24 הינם רק על רקע נפשי, אך בעצם הסעיפים הללו יכולים להיות הן על רקע נפשי והן על רקע רפואי.

    בדיקה חוזרת:

    חייל או מלש"ב הסבורים כי כושרם הרפואי נשתנה מסיבה כלשהיא יכולים לפנות לפוקד בבקשה להפנות אותם לוועדה רפואית. בבקשה חייבים הם לפרט את השינוי שעברו וכן עליהם לעמוד בשני תנאים:

    עברו לפחות שלושה חודשים מיום החלטת הוועדה הקודמת בעניינם.

    צורפה חוות דעת של רופא מוסמך המעידה על כושר רפואי שונה.

    אצל מלש"בים – נערים לפני גיוס, יש להפנות את הבקשה ללשכת הגיוס וחוות הדעת אינה חייבת להיות של רופא צבאי.

    אצל חיילים סדירים יש להפנות את הבקשה לרע"ן מיון רפואי.

    ערעור על קביעת וועדה רפואית:

    על החלטת הוועדה הרפואית ניתן לערער. לצורך כך יש להגיש את הערעור תוך 30 ימים ממועד קבלת החלטת הוועדה הרפואית.

    מלש"בים – ללשכת הגיוס

    חיילים סדירים – רע"ן מיון רפואי

    בערר יש לפרט את המחלה או המום או המבחן אשר יש בהם כדי לקבוע פרופיל רפואי שונה וכן לצרף חוות דעת רופא מומחה המאשרת את העובדה כי יש לקבוע פרופיל רפואי אחר.

    בערר שמוגש על ידי מי שנמצא בלתי כשר לשירות אין צורך לצרף חוות דעת רפואית למרות שלעיתים הדבר יכול לסייע.

    גם כיועצת משפטית לחיל הרפואה וגם כעורכת דין המגישה עררים כאלו ללקוחותיי ראיתי לא אחת כיצד עררים משנים את הפרופיל הרפואי שניתן ולכן אני ממליצה, במידה ואתם חושבים כי הפרופיל הרפואי שניתן לכם אינו מתאים למצבכם, לא להסס לערער על כך. כמובן שמומלץ שערר זה יוגש על ידי עורך דין צבאי המבין בתחום. משרדנו הינו בעל ידע וניסיון רב בתחום ונשמח לעמוד לרשותכם.

    המידע המועבר להלן אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו בא להחליף ייעוץ ספציפי אצל עורך דין.

    מידע נוסף בנושא

    איך להוריד פרופיל? ליווי וייעוץ רפואי ומשפטי בוועדות השונות

    עבור חיילי מילואים, הליך של הורדת פרופיל מתחיל בפנייה לקצינת הקישור ביחידה שלכם או באתר המילואים, שם תידרשו למלא טופס פנייה לוועדה הרפואית הצה"לית בו אתם מצהירים על רצונכם לשנות את הפרופיל שנקבע לכם ולקבוע פרופיל רפואי חדש. לטופס יש לצרף העתקים של מסמכים רפואיים רלוונטיים וניתן לשלוח אותו בפקס או באתר לוע"ר שהינה הוועדה הרפואית הצה"לית. את המסמכים המקוריים חשוב לשמור לדיון בוועדה. בהמשך, הטופס מועבר לרופא וע"ר שהינו בגורם המקצועי בעל הסמכות לקבל או לדחות את הבקשה בהסתמך על הנתונים הרפואיים שהוצגו בפניו. במידה ורופא הוועדה יימצא כי לא חל כל שינוי מהותי ומשמעותי במצבכם, הרי שהבקשה תידחה, לחילופין יכול הרופא לזמן אתכם לדיון בוועדה, לבקש השלמת מסמכים חסרים או להפנותכם לקב"ן. נוכח העובדה כי מדובר בתהליך ארוך ומייגע המלווה בבירוקרטיה מתישה, הרי שמומלץ לקבל סיוע משפטי מקצועי מידי עורך דין צבאי מומחה. עורך הדין בקיא ומנוסה בהליך הורדת פרופיל ויידע לכוון אתכם ולנהל אותו בצורה מיטבית.

    איך להוריד פרופיל צבאי?

    עבור מיועדים לשירות ביטחון כלל הטיפול נעשה מול מיטב ואילו חיילים בשירות סדיר ההליך מתבצע מול פר"ח (מוקד הפניות והתלונות של חיל הרפואה) וכן רופא היחידה.

    לא כל מסמך רפואי של המלצות רופא אזרחי יביאו בהכרח לשינוי פרופיל ולכן חשוב להיוועץ ולקבל חוות דעת ממומחים המכירים את המערכת הצבאית.

    משרד עורכי דין ריקי ישי מחזיק תחת ידו את רשימת המומחים הטובים בארץ לכל תחומי הטיפול אשר מכירים את המערכת הצבאית ומקובלים עליה.

    עו"ד צבאי יכין אתכם היטב לוועדה הרפואית ויצייד אתכם במסמכים ובחוות דעת של מומחים שיחזקו ויבססו את הטענות, הסיבות והצידוק לבקשה להורדת הפרופיל. משרד עורכי דין ריקי ישי מלווה מועמדים לגיוס, חיילים ואנשי שירות הביטחון ומספק להם מעטפת שירותים משפטיים מקצועית במגוון תחומים. עו"ד ריקי ישי הינה בעלת ניסיון מקצועי עשיר בתחום הדין הצבאי וזאת לאחר ששימשה כיועצת משפטית לחיל הרפואה וסנגורית בפרקליטות הצבאית וטיפלה באלפי תיקים בהצלחה יתרה. הליווי והייעוץ המשפטי כולל: הורדת והעלאת פרופיל, ייצוג וטיפול בנפקדות ועריקות, חקירות מצ"ח, ייצוג בבית דין צבאי, פטור מטעמי דת, תביעות משרד הביטחון, הליכים פליליים ועוד. אנו עומדים לשירותכם ונשמח לשתף פעולה על מנת להגיע יחדיו לתוצאה המשפטית הטובה ביותר עבור כל אחד ואחת מכם.

    הורדת פרופיל צבאי

    שירותים משפטיים מקצועיים בתחום הצבאי

    משרד עורכת דין ריקי ישי מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים לטיפול במגוון בעיות של חיילים ומלש"ב ברמה הרפואית, הפלילית ובסיוע בתיקי נפקדות, עריקות ופלילים. עו"ד ריקי ישי ביצעה התמחויות בסנגוריה הצבאית וייצגה באלפי תיקים פליליים צבאיים החל משלב ייעוץ וחקירה ועד לערעורים בבית הדין הצבאי ובית המשפט העליון. ביו השירותים שמשרדנו מעניק: הליך הורדת והעלאת פרופיל בליווי של מומחים משפטיים ורפואיים, פטור מגיוס, תביעות משרד הביטחון, חקירות מצ"ח ועוד. אנו נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה ופנייה ונעניק לכם מענה מקצועי בסטנדרטים המשפטיים הגבוהים ביותר וביחס אישי עד להשגת התוצאה המיטבית מבחינתכם.

    הליך הורדת פרופיל ומשמעויותיו

    הפרופיל הצבאי מורכב מסעיפים שונים שלכל אחד מהם משקל בקביעת הפרופיל הסופי. טרם הניסיון להורדת הפרופיל, יש להתייעץ עם רופא מומחה המכיר היטב את המועמד והוא זה שיידע לומר האם הורדת פרופיל הינה ריאלית, נכונה ומעשית מתוך היכרות עם התיק הרפואי והבעיות הבריאותיות של המועמד. הרופא יכול לציין במסמכים עליהם הוא יחתום, כי המועמד סובל מבעיה חמורה המונעת ממנו לשרת ביחידה קרבית ואף כזו העלולה למנוע גיוס בכלל. קבלת השירותים המקצועיים הן מרופא ועורך דין מומחים, יוצרת שילוב נכון שיכול להגדיל את הסיכויים לקבלת הבקשה להורדת הפרופיל. הורדת פרופיל הינה הליך המתבצע גם במהלך השירות הצבאי עצמו וזאת במקרים בהם החייל מעוניין להחליף תפקיד, בשל פציעה או מחלה או כתוצאה מבעיה בריאותית חדשה שאובחנה במהלך השירות.

    איך להוריד פרופיל

    ישנם חיילים טרם גיוס, בשירות סדיר ומילואים שמבקשים לדעת ולהבין איך להוריד פרופיל וזאת מסיבות אישיות שונות. הפרופיל הצבאי נקבע לחייל בתחילת שירותו הצבאי והוא עתיד ללוותו לאורך שנות השירות גם במידה ועברו שנים ממועד ביצועה של בדיקה כוללת. הורדת פרופיל הינו נושא המעסיק חיילים רבים שמצבם הרפואי הורע ותנאי שירותם אינם תואמים ליכולותיהם. למענה מקצועי פנו אל משרד עורכי דין ריקי ישי.

    הורדת פרופיל בצבא

    בקשה לצורך הורדת פרופיל ניתן להגיש מסיבות שונות שהמרכזיות שבהן: המועמד אינו מעוניין לשרת ביחידה קרבית מחשש או פחד, רצון לשרת בבסיס קרוב לבית מסיבות כלכליות, משפחתיות או אחרות או העדפה לשיבוץ כתומך לחימה. במקרים אלה ובתנאי כי למועמד נקבע פרופיל 64 לכל היותר, ניתן לנסות להוריד פרופיל ובהחלט מומלץ להסתייע ולהתייעץ, כבר בשלב מוקדם, עם עורך דין צבאי מומחה ומנוסה. למענה מקצועי בתחום, פנו אל משרד עורכת דין ריקי ישי.

    איך מורידים פרופיל

    פרופיל צבאי אמור לשקף באופן מדויק את מידת הכשירות של החייל או החיילת למלא תפקידים שונים. הפרופיל – שהטווח שלו נרחב למדי, מ-21 ועד 97 – נקבע כבר לאחר הצו הראשון, הרבה לפני הגיוס לצה"ל. במקרים שבהם המועמדים לשירות ביטחון סבורים כי הפרופיל שלהם גבוה מדי, וכתוצאה מכך עלולה להיגרם להם פגיעה של ממש, פיזית או נפשית, במהלך השירות הצבאי, ניתן לפעול להורדתו. גם לאחר הגיוס ניתן לעשות זאת, ובכל מקרה מומלץ להתנהל בעזרת עורכת דין שאחד מתחומי המומחיות שלה הוא הורדת פרופיל צבאי – עו"ד ריקי ישי, שצברה ניסיון רלוונטי נרחב, גם בזמן השירות שלה בצבא וגם לאחריו.

    באילו מקרים כדאי להוריד פרופיל צבאי?

    פרופיל צבאי הוא כאמור פרמטר מרכזי בקביעת המקום שבו ישרת כל חייל, וכמו כן הוא משפיע על תנאי השירות. מצב אחד שבו הורדת פרופיל צבאי היא פעולה מתבקשת הוא כשיש בעיות רפואיות, פיזיות או נפשיות, שלא זכו להתייחסות הולמת בעת קביעת הפרופיל. במקרים אחרים מנסים חיילים להוריד את הפרופיל על רקע מצוקות כלכליות או משפחתיות, וחוסר יכולת לקבל מענה על כך מרשויות הצבא. עוה"ד ריקי ישי כבר סייעה למלש"בים ולחיילים לפעול באפיקים אלה, על בסיס בקיאות מקצועית, מחויבות מלאה ללקוחות וניסיון רלוונטי נרחב.

    תהליך הורדת פרופיל צבאי – דגשים חשובים

    * הגורם שמוסמך להוריד פרופיל צבאי – ועדה רפואית. בחלק מהמקרים הוועדה כוללת אדם אחד בלבד, רופא מטעם הצבא, ויש גם ועדות עם מספר חברים.

    * הגורם שאליו מפנים את הבקשה – מלש"בים יכולים להגיש בקשה לקבלת זימון לוועדה רפואית אל לשכת הגיוס באזור שבו הם גרים. אם הניסיון להוריד את הפרופיל הוא תוך כדי שירות, מי שמוסמך לזמן חיילים לוועדות רפואיות הוא רע"ן מיון רפואי.

    * חוות דעת מומחים – על-מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של התהליך, כך שהפרופיל יהפוך לנמוך יותר וישקף באמת את מידת המסוגלות של המלש"ב או החייל, יש לצרף לבקשה הראשונית מסמכים רפואיים רלוונטיים. בפרט מומלץ להצטייד בחוות דעת של מומחים, וזו אחת הסיבות שבגללה כדאי להיעזר בעו"ד מנוסה (שמכירה מומחים בכל התחומים שאמונים על הגשת חוות דעת משכנעות לוועדות רפואיות בצבא).

    ×

    שיחת ווטסאפ