עו"ד ריקי ישי, פרקליטתה של פ' המתלוננת בתיק האונס נגד יואב אבן, מבקשת לפתוח את התיק מחדש.



בשיחה אמש בתוכנית הלילה של רדיו 103FM, עם דנה ספקטור ורן שריג, חשפה הפרקליטה חלקים מקטעי החקירה וסיפרה על בדיקת הפוליגרף שעבר אבן - "יש שאלות בפוליגרף שיכלו להפריך חד משמעית את הגרסה שלו".



מאז המפגש בין כתב ערוץ 2, יואב אבן לבין פ', עברה המתלוננת ניתוח לשינוי מין וכיום היא חיה כגבר זכר טרנסקסואל. על פי עורכת הדין, המתלוננת עדיין שבורה ומבקשת לפתוח את התיק כדי שנשים אחרות לא יעברו חוויה דומה. 


עו"ד ישי עצמה משמשת כפרקליטתה של פ' בהתנדבות אחרי ששמעה על המקרה המזעזע לדבריה: "בעצם שמעתי על הפרשה בתכנית שלכם", סיפרה הפרקליטה לדנה ורן ,"זה היה עוד לפני שבכלל ידעתי מי זה פ', דיברתם על המקרה ואני זוכרת שדברים איכשהו חלחלו בי. נסעתי הביתה והתחלתי לחפור בנושא. הסתכלתי על חומר הראיות הגדוש שהגיע לידיי בעין מאוד ביקורתית ואחרי שעברתי עליו פשוט סמרו לי השערות והזדעזעתי, אני עדיין מנסה להבין איך התיק הזה נסגר".

העיתונאית רונית צח פרסמה אתמול בפייסבוק פרטים מהחקירה של יואב אבן ובין היתר העלתה תמונה של גבה הפצוע של המתלוננת. לטענתה של עורכת הדין, הפציעה נגרמה כאשר אבן תפס את ידיה של פ' ותוך כדי הניסיון להכניע אותה, השעון שענדה נחרט אל תוך הבשר החשוף בגבה. "בואו נזכור שזה לא מסוג המקומות שאדם יכול לעשות לעצמו חבלה כזו ובטח שלא בצורה המדויקת הזאת", אמרה ישי, "אבן טוען לאורך כל החקירה שהוא לא החזיק לפ' את הידיים בשלב של המין האנאלי ושהוא לא תפס אותן מאחורי הגב. הדוח אמר שהצלקת מתאימה בדיוק לשעון שלה".

בספרו "הצד שלו", טוען יואב אבן כי נפל קורבן לתלונת שווא וכי יחסי המין בינו לבין המתלוננת היו יחסים אלימים שבוצעו בהסכמת שני הצדדים. לדבריו של אבן, את הסכמתה של המתלוננת ליחסים מהסוג הזה היא נתנה בהתכתבויות ביניהם.

  "אני אישית ראיתי את ההתכתבויות ובאמת אין שם ולו בדל ראייה לאהבה למין אלים", סיפרה עו"ד ישי, "אגב גם השורה שמתייחסת להיותו של פ' אקטיבי היא שורה שמגיעה ממקום של 'אני בדרך כלל יותר אקטיבית אבל הייתי מאוד שמחה אם אתה זה שתיזום את שיחת הטלפון', זה אפילו לא היה בהקשר של סקס זה היה בהקשר של 'אני רוצה להיות מחוזרת, תתקשר אליי אתה אפילו שאני אקטיבית'. אבן פשוט לקח ועיוות את זה לחלוטין. אין שום מקום בו פ' אומר שהוא אוהב מין אגרסיבי או מין אלים".
לדבריה של הפרקליטה גם בדיקת הפוליגרף שעבר אבן במהלך החקירה הייתה בעייתית, "כששאלו אותו במהלך החקירה אם הוא החזיק לפ' את הידיים מאחורי הגב במהלך המין האנאלי, הווירטואוז הזה אמר כמה וכמה פעמים 'תשאלו אותי על זה בפוליגרף', ואז כשהוא מגיע לפוליגרף הוא ממלא את פיו מים והופך להיות מסכן.

למה הוא לא ביקש בפוליגרף מה שביקש בחקירה? יש שאלות שאם היו נשאלות אפשר היה באמצעותן חד משמעית להפריך את הגרסא שלו. כל הנושא של לאחוז את הידיים בעוצמה מאחורי הגב לא מסתדר, למה לא שאלו אותו על זה ולמה לא שאלו אותו האם באמת פ' אמר לו שהוא אוהב מין אלים?"

בהמשך הוסיפה: "שוחחתי עם כמה קולגות שלי, עורכי דין עם הרבה ניסיון. אלה שקראו את הספר אמרו שזה סטרילי מידי, כל ההתנהגות של אבן היא מחושבת ברמה שאנחנו לא מכירים, אדם מהשורה שהוא חף מפשע יוצא מכליו ולא מצליח להיות כל כך מחושב בצורה קרה. אבן התכונן וגם קיבל מידע פנימי מהחברים שלו במהלך החקירה".

לפי עו"ד ישי, מאז פרסום הפוסט של רונית צח היא קיבלה פניות מבחורות נוספות שלכאורה נפגעו על ידי יואב אבן: "אני שוחחתי עם חברות של ארבע נפגעות", סיפרה עורכת הדין, "אחת החברות מכירה לפחות עוד שלוש נשים שנפגעו ובכל המקרים מדובר באותה שיטה. הספר של יואב אבן הוא גאוני, הוא אחת הסיבות המרכזיות לפחד של הנפגעות. אבן בעצם אומר בספרו 'כך ייעשה למי שתעז לצאת נגדי'. נשים מפחדות להתלונן בעקבות הספר וגם אני חששתי מאוד להיכנס לתוך זה".

לגבי הסיכוי לפתיחת התיק מחדש, אמרה פרקליטתה של פ': "אני חושבת שרק אם באמת יגיעו נשים נוספות שבאמת נפגעו אז יש סיכוי טוב שהתיק הזה ייפתח. פ' עובר עכשיו תקופה שאני לא יודעת כמה אנשים היו שורדים אותה. יחד עם הפוסט טראומה, לקבל זובור תקשורתי ברמה הזאת זה פשוט מזעזע ופשוט נשבר הלב".


ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי