חייל מעשן (צילום: רועי ברקוביץ')
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה | צילום: רועי ברקוביץ'

חייל ביחידה מסווגת ביותר בצה"ל שהשתמש 148 פעמים בסמים ושבר שיא צה"לי, נידון באחרונה לעונש קל ביותר של 35 ימי מאסר בפועל בלבד.

החייל בדרגת רב"ט, תושב צפון הארץ כבן 19, משרת ביחידתו כחצי שנה. לפני כשלושה שבועות פשטו שוטרים על ביתו בשעת לילה מאוחרת, ללא צו חיפוש. הדבר גרם לבהלה רבה בביתו של החייל ואמו חששה שהסיבה לביקורם הלילי של השוטרים היא הגרוע מכל.

השוטרים נכנסו לחדרו של החייל בעודו ישן. הם מצאו שם כלי עישון "באנגים", שתי שקיות שהכילו גבעולים של צמח הקנאביס ומשקל אלקטרוני. השוטרים גילו גם כי החייל משתמש באפליקציית טלגראס כדי לרכוש סמים. בחקירתו במשטרה הוא הכחיש כל קשר וסיפר שהוא לא מכיר את האיש ממנו רכש סמים.

בתום חקירתו החייל הועבר לטיפול המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח). בחקירתו במצ"ח הוא הודה כי במשך ארבעה חודשים השתמש 148 פעמים בסמים, בנסיבות אזרחיות בלבד. את המקרים בהם השתמש הוא פירט בכתב. מה שמדהים הוא שבעת כניסתו לכלא 4 מצאו השוטרים הצבאיים בתיקו כשלושה גרם קנאביס. הפרקליטות הצבאית הגישה נגד החייל כתב אישום לבית הדין הצבאי של חיל האוויר בגין שימוש בסמים.

עו"ד ריקי ישי (צילום: רם נעמן)
עורכת הדין ריקי ישי | צילום: רם נעמן

פרקליטתו, עו"ד ריקי ישי, הצליחה להגיע להסדר טיעון מקל ביותר עם התביעה הצבאית, לפיה יגזרו עליו רק 35 ימי מאסר בלבד והוא יחזור לשרת ביחידתו. החייל הודה בכתב האישום המתוקן. יש לציין כי במקרים דומים חיילים נידונו לעונשים כבדים מאוד שנעו בין שלושה לשישה חודשים.