Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    תפקידו של עורך הדין הצבאי

    צבא ההגנה לישראל היא מערכת שלמה ונפרדת מבחינות רבות, לכן, הגיוני שגם מערכת המשפט בצבא תהיה מעט שונה ונפרדת ממערכת המשפט הרגילה. בתי דין צבאיים נועדו לטפל בסוגיות משפטיות העולות במהלך השירות הצבאי ונוגעים לחיילים, אנשי קבע, אזרחים המשרתים בצה"ל ושאר אנשי צבא. תפקידו של עורך דין צבאי במסגרת תחומי המשפט הצבאי מקיף מגוון של אזורים עליהם הוא אחראי – למשל, עניין הנפקדות, העריקות וההשתמטות. כמו גם, הליכי גיוס, הורדה והעלאה של פרופיל וכן, הליכים הקשורים לפטורים צבאיים למיניהם. בנוסף, ענייני פלילים המתרחשים במסגרת השירות הצבאי כמו למשל, שימוש בסמים בצה"ל, גם הם מהנושאים בהם מטפל עורך הדין הצבאי.

    מושגים שגורים בנוף המשפט הצבאי

    למערכת הצבא גם שפה משלה עם מושגים שלא שומעים מחוץ לה, גם בתחומי המשפט. אז מה ההבדלים בין נפקדות ועריקות ומהם העונשים הצפויים בעקבות כל אחד מהם? נפקד הוא מי שנקרא להתייצב לשירות סדיר או מילואים ולא עשה זאת. ברוב המקרים, הצבא יתייחס לנפקדות כעבירת משמעת ולא עבירה שדינה התייצבות בבית דין צבאי. עונשים אפשריים בתקופת ההיעדרות יכולים להיות הקפאת המשכורת של החייל ותוספת הזמן בו נפקד החייל לסך שירותו הצבאי. עריקות, לעומת זאת, היא עבירה משמעותית יותר והיא מתחילה כאשר החייל נעדר למשך מעל 21 ימים, כאשר היעדרות של מעל ל-60 ימים תוביל להגעה לבית הדין הצבאי. בעוד שמקרה של חייל נפקד יטופל על ידי היחידה שלו, שמכירה אותו וככל הנראה תהיה סלחנית יותר, חייל עריק נשפט על ידי מצ"ח ועלול לקבל עונשים חמורים בנוסף לרישום פלילי. עורך דין צבאי מטפל בחיילי סדיר ומילואים במקרים של נפקדות ועריקות ועוזר להם להפחית את העונשים ולעיתים אף לבטל את הרישום הפלילי המגיע בעקבות עבירה בצה"ל.

    אל תתמודדו מול הצבא לבדכם

    עזרתו של עורך דין צבאי בצה"ל היא חשובה מאין כמותה – בין אם נשפטתם בגין עריקות, או שאתם ממתינים לפטור שנדמה כי אינו מתקדם, עורך דין יכול לזרז תהליכים, לדחוף להתאמות או הקלות ואף למנוע רישום פלילי, כל זאת בהתאם למקרה הספציפי שלכם. עורכת הדין ריקי ישי התחילה את מסעה בגיל הצעיר של 15 בלבד ומשם הוסמכה להיות עורכת הדין הצעירה בישראל בגיל 20, היא מתמחה בענייני הדין הצבאי בהצלחה רבה ובין תפקידיה הרבים בתחום, שימשה כסנגורית צבאית ויועצת משפטית בחיל הרפואה. עורכת הדין ישי מציעה מניסיונה, מהידע הרב שלה ומהיכרותה העמוקה עם המערכת הצבאית כאשר היא מסייעת ללקוחותיה להגיע לפתרון הטוב ביותר עבורם.

    ×

    שיחת ווטסאפ