Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

חיילים! נעשה לכם עוול?

יש לכם שאלה? אתם לא לבד!


    למה לא כדאי לכם להיות נפקדים?

    נפקדות בצבא – כלומר היעדרות משירות במשך למעלה מ-24 שעות אבל פחות מ-21 ימים, מתרחשת בחלק גדול מהמקרים על רקע קושי אמיתי לשרת. הנסיבות יכולות להיות כלכליות, משפחתיות, רפואיות וגם נפשיות. חשוב להדגיש כי הנפקדות לכשעצמה לא תוביל לשיפור המצב או לשינוי תנאי השירות. הדרך הנכונה היא הורדת פרופיל – בין אם מכזה שמוביל לשירות קרבי לפרופיל 64 או 45 שמוביל לשירות בתנאים נוחים יותר (ולכן אפשרות למשל לסייע למשפחה), ובין אם לפרופיל 21 שמשמעותו כידוע שחרור מצה"ל. עם עורכת הדין ריקי ישי, שיודעת איך להוריד פרופיל בלי קונפליקטים מיותרים עם המערכת, ניתן להגיע ליעד בזמן קצר.

    למה לא כדאי לכם להיות נפקדים?

    * ימי הנפקדות לא נחשבים כחלק מהשירות הצבאי – כך שהחייל יידרש להחזיר את אותם ימים ומועד השחרור מצה"ל יידחה בהתאם.

    * העמדה לדין – נפקדים עומדים לדין ביחידתם. העונש עשוי להיות קל, ובפרט כשיש נסיבות מקלות וכשתקופת הנפקדות קצרה, אבל עלול גם להיות חמור. העונש המרבי הוא כליאה ל-35 ימים (שגם הם לא נחשבים כחלק מהפז"ם)

    * אין השפעה על תנאי השירות – חייל שביצע עבירת נפקדות כתוצאה מקשיים מכל סוג שהוא ימשיך לסבול מאותם קשיים, וההיעדרות מהשירות לא תשפר את מצבו (ואולי אף תחמיר את המצב אם המפקדים שלו יתייחסו בחומרה לנפקדות).

    ייעוץ משפטי מקצועי בהתאמה מלאה לנסיבות הספציפיות של כל חייל וחיילת

    נפקדות בצבא היא אמנם עבירה פחות חמורה מעריקות, אולם גם כך היא מהווה כאמור בחירה לא חכמה. בכל מקרה של נפקדות, וגם כש"רק" שוקלים להיעדר משירות עקב קשיים משפחתיים, כלכליים או רפואיים (פיזיים / נפשיים), מומלץ בחום להתייעץ עם אשת מקצוע שזו המומחיות שלה – עורכת הדין ריקי ישי. עו"ד ישי הוסמכה למקצוע כבר בגיל 20 (הצעירה ביותר בארץ!) וצברה ניסיון רב בזמן השירות בצה"ל בסניגוריה הצבאית ובחיל הרפואה. בהתאם עו"ד יש גם יודעת איך להוריד פרופיל בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל חייל או חיילת, במינימום קונפליקטים עם המערכת הצבאית שכידוע עלולה להיות נוקשה מאוד.

    ×

    שיחת ווטסאפ